tirsdag 19. januar 2010

EN KNASENDE OG SPRØ START PÅ DAGEN


I dag startet jeg dagen med yoghurt og hjemmelaget musliblanding, en mettende og næringsrik frokost. Jeg la blåbær i bunnen, et lag med musli, «Yoplait Lamore» vaniljeyoghurt med jordbær og markjordbær, så et lag igjen med hjemmelaget musli og noen blåbær på toppen. Det er stor smaksforskjell på kjøpemusli og hjemmelaget musli og så enkelt det er å lage! For å lage hjemmelaget musli trenger du: havregryn, rosiner, kokos, ulike nøtter for eksempel pistasj, hasselnøtter og valnøtter som blandes og legges utover en langpanne. Hell rennende honning over og 2 ss solsikkeolje. Sett ovnen på 200 grader og stek musliblandingen i 10 minutter. Husk å røre underveis. Når musliblandingen er helt avkjølt helles den over på et lufttett glass. En virkelig god og mettende start på dagen!

3 kommentarer:

Tone sa...

Hei, jeg tror jammen ikke jeg har vært innom deg før jeg!? Eller ihvertfall har jeg glemt å legge deg i bloggrollen min, men nå ligger du der ;)

Heldigvis gikk publiseringen sin gang og jeg trengte ikke å gjøre noe for å komme opp i rollene igjen, selvsagt gikk det automatisk med det innlegget jeg klagde over saken ;) Haha - typisk at problemet ble "løst" med det samme da! Bare gi det en dag eller to så skal du se at du er tilbake - og da får jeg det med meg også ;)

Håper du har en fin kveld!!

Klem Lycheli

christin sa...

tenk om frokosten kunne være så vakker og god hver dag! kanskje jeg skal bruke kvelden på å lage musli? ha det fint :)

Fjasevas Huset sa...

nammmm..det så skikkelig deilig ut!!